زمان جاری : چهارشنبه 12 اردیبهشت 1403 - 1:38 قبل از ظهر
نام کاربری : پسورد : یا عضویت | رمز عبور را فراموش کردم






ارسال پاسخ
تعداد بازدید 29
نویسنده پیام
harry-p0tter آفلاین


ارسال‌ها : 13
عضویت: 3 /9 /1392
محل زندگی: تهران
شناسه یاهو: pouriakashi@yahoo.com

تشکر شده : 11
Ralph Fiennes - رالف فاینس
در این انجمن هر عکس و اطلاعاتی درمورد این بازیگر دارین قرار بدین


پنجشنبه 07 آذر 1392 - 11:07
نقل قول این ارسال در پاسخ گزارش این ارسال به یک مدیر
تشکر شده: 1 کاربر از harry-p0tter به خاطر این مطلب مفید تشکر کرده اند: dumbledor &
harry-p0tter آفلاین



ارسال‌ها : 13
عضویت: 3 /9 /1392
محل زندگی: تهران
شناسه یاهو: pouriakashi@yahoo.com

تشکر شده : 11
پاسخ : 3 RE Ralph Fiennes - رالف فاینس
رالف ناتانیل فاینس که بیشتر با نام رالف فاینس شناخته میشود بازیگر سینما و تئاتر انگلیسی است. او که مترجم معروف نمایشنامه های شکسپیر بود اولین موفقیتش را روی صحنه ی آکادمی ملی تئاتر لندن کسب کرد. فاینس تا کنون ۲بار نامزد جایزه ی اسکار شده است. اولین بار در سال ۱۹۹۴ برای ایفای نقش در فیلم بی نظیر لیست شیندلر که خودِ فیلم نیز برنده ی جایزه بهترین فیلم در همان سال شد. بازی در نقش فرمانده ی آلمانی برای فاینس ،نامزدی گلدن گلاب و بفتا را نیز به همراه داشت. فاینس به عنوان بهترین بازیگر مرد در فیلم درام بیمار انگلیسی نامزد دومین اسکار خود شد. او عمده ی شهرتش را از بازی در فیلم هایی چون فهرست شیندلر(۱۹۹۳)،بیمار انگلیسی(۱۹۹۶) و دوشس(۲۰۰۸) بدست آورده است. از دیگر فیلم های او میتوان به باغبان وفادار(۲۰۰۵)، پایان یک رابطه (۱۹۹۹) ،مهلکه(۲۰۰۹)،کتابخوان(۲۰۰۸)، اژدهای سرخ(۲۰۰۲)و کوییز شو(۱۹۹۴) اشاره کرد. او همچنین در مجموعه فیلم های هری پاتر در نقش لرد ولدمورت به ایفای نقش پرداخته است.
زندگی نامه
رالف بزرگترین فرزند خانواده فاینس در دسامبر ۱۹۶۲ در ایپسویچ زاده شد. پدرش مارک فاینس عکاس و مادرش جنیفر لاش رمان نویس انگلیسی بود. رالف ۶ خواهر و برادر دارد. برادرش جوزف فاینس بازیگر است( با بازی در سریال های لوتر و فلش فوروارد) و خواهرانش مارتا و سوفی کارگردان و فیلمساز هستند. مگنوس فاینس آهنگساز و جیکوب فاینس طرفدار محیط زیست و برادر ناتنی رالف باستان شناش است. برادر زاده ی او هیرو فاینس نیز در هری پاتر و شاهزاده ی دورگه در نقش تام ریدل (ولدمورت)بازی کرده است.
خانواده فاینس در سال ۱۹۷۳ به ایرلند نقل مکان کردند و برای چند سال در وست کورک زندگی کردند. رالف به مدت یک سال در دانشگاه به تحصیل پرداخت و بعد از آن تحصیلاتش را در مدرسه نیوتون ادامه داد. بار دیگر به سالیزبری نقل مکان کردند و فاینس در آنجا تحصیلات دوران مدرسه اش را در مدرسه ی وردزورث بیشاپ به پایان رساند. او تا قبل از اینکه به علاقه ی اصلی اش که بازیگری بود، پی ببرد برای فراگیری نقاشی به دانشگاه هنر چلسی رفت.
زندگی حرفه ای
فاینس در سالهای ۱۹۸۳ تا ۱۹۸۵ در دانشگاه سلطنتی هنر های دراماتیک تمرین داده شد. او قبل از اینکه به ستاره ی مشهور انجمن سلطنتی شکسپیر تبدیل شود کار خود را در تئاتر روباز پارک ریجنت و همچنین در تئاتر بین المللی واقع در لندن آغاز کرد. فاینس در فیلم بلندی های بادگیر که اولین فیلم او به حساب می آمد، در نقش هتکلیف ظاهر شد و تحسین و ستایش همگان را در سراسر اروپا برانگیخت. سال ۱۹۹۳ برای او سال سختی به شمار می آمد. او نقش اصلی را در فیلم جنجال برانگیزِ پیتر گرین وی بازی کرد که با استقبال کمی روبرو شد .کمی بعد تر او برای بازی در نقش غیراخلاقی فرمانده ی نازیِ اردوگاه کار اجباری در فیلم لیست شیندلرِ استیوِن اسپیلبرگ به طور جهانی شناخته شد . این فیلم برای او نامزدی جایزه ااسکار را به همراه داشت. اگر چه او برنده ی اسکار نشد ولی جایزه ی بهترین بازیگر مکمل مرد در بفتا را از آنِ خود کرد. تصویر او در نقش گوث باعث شد که در لیست ۵۰ نفر برتر تبهکاران فیلم ها که مربوط به موسسه فیلم آمریکا بود،جای گیرد. فاینس برای اینکه بیشتر به نقش امون گوث شبیه باشد وزن اضافه کرد،ولی پس از پایان فیلم آن را از دست داد. او در یکی از مصاحبه هایش اعتراف کرد که بازی در این نقش عمیقا بر او تاثیر گذاشته و اثرات آزار دهنده ای بر وی به جای گذاشته است. در سال ۱۹۹۶ او نامزد دریافت جایزه اسکار برای فیلم عاشقانه و حماسی بیمار انگلیسی شد. فیلمی که در آن با جولیت بینوش همبازی بود. بعد از آن فاینس در فیلم های ترسناکی نظیر عنکبوت(۲۰۰۲)، درام های تاریخی مثل تابش آفتاب (۱۹۹۹) و کمدی رمانتیک نظیر خدمتکاری در منهتن(۲۰۰۲) ظاهر شد.
در سال ۱۹۹۹ فاینس در نقشی افسانه ای در فیلم اونگین که توسط خواهرش مارتا کارگردانی شده بود بازی کرد. او همچنین در تولید فیلم نقش داشته و برادرش مگنوس موسیقی متن را ساخته بود. باغبان وفادار در سال ۲۰۰۵ به نمایش در آمد و فاینس در آن نقش مرکزی را به عهده داشت. فیلم در محله های فقیرنشین کنیا فیلمبرداری شده بود. موقعیت و مکان فیلمبرداری به قدری روی بازیگران و عوامل فیلم تاثیر گذاشته بود که انجمنی برای حمایت از کودکان روستاها تشکیل داده شد تا هزینه ی تحصیل آن ها را تامین کنند. فاینس حامی خیریه بود. نقش بعدی فاینس در سال ۲۰۰۵ شخصیت فراموش نشدنی لرد ولدمورت در هری پاتر و جام آتش بود. او این نقش را در هری پاتر و محفل ققنوس و هری پاتر و یادگارن مرگ قسمت ۱ و ۲ حفظ کرد.فاینس در سال ۲۰۰۸ با کارگردان مطرح تئاتر،جوناتان کنت همکاری کرد و بازی زیبایی در نمایش پادشاه ادیپ(افسانه یونان) در تئاتر لندن از خود به جای گذاشت. او همچنین در این سال در دو فیلم دوشس و کتاب خوان به ایفای نقش پرداخت. در ۲۰۰۹ فاینس برای بازی در اثر شاهکارِ مهلکه به کاترین بیگلو پیوست و به عنوان یک سرباز مزدور ظاهر شد.
فاینس اولین فیلم اقتباسی خود را در ۲۰۱۱ کارگردانی کرد. اقتباسی از تراژدی شکسپیر به نام کوریولانوس که او خود در آن نقش اصلی را ایفا کرد. کوریولانوس از مهم ترین تراژدی های شکسپیر است و بسیاری از شکسپیرشناسان آن را در حد تراژدی های بزرگ شکسپیر نظیر «شاه لیر» و «مکبث» می دانند. این فیلم در ژانر درام و ترسناک ساخته شده است و از بازیگرانش میتوان به جرارد باتلر،جسیکا شاستین و برایان کاکس اشاره داشت. فاینس با آغاز فیلمبرداری کوریولانوس به جرگه ی کارگردان های هالیوودی پیوست. داستان این فیلم که در رم باستان میگذرد با نقد های مثبتی از سوی منتقدان مواجه شد و فاینس برای این فیلم نامزد خرس طلایی برلین در ۶۱امین فستیوال فیلم برلین شد. او همچنین در ۶۵امین مراسم بفتا برای اولین فیلم برجسته ی نویسنده ی انگلیسی نامزد دریافت جایزه شد.
زندگی شخصی
فاینس سفیر صلح انگلستان است و در کشور های هند و رومانی و قرقیزستان به فعالیت پرداخته است.
فاینس هنگامیکه در دانشگاه سلطنتی هنر های دراماتیک مشغول به تحصیل بود با بازیگر انگلیسی الکس کینگستون آشنا شد. آن ها پس از ۱۰ سال دوستی در سال ۱۹۹۳ ازدواج کردند،ولی در ۱۹۹۷ طلاق گرفتند. در ۱۹۹۵ فاینس با فرنسسا انیس که نقش مادرش را در نمایشنامه ی هملت بازی کرده بود رابطه برقرار کرد .بعد از ۱۱ سال با هم بودن، این زوج در فبریه ۲۰۰۶ ازهم جدا شدند.برنامه های آینده
فاینس در فیلم آرزوهای بزرگ اثر چارلز دیکنز به همراه بازیگران مطرحی چون هلنا بونهام کارتر و جرمی اروین به ایفای نقش پرداخته است و به زودی در سینما به اکران در خواهد آمد. فیلم را مایک نیوول کارگردانی کرده است که اقتباسی سینمایی از رمان عشق در سال های وبا اثر گابریل گارسیا مارکز را نیز در کارنامه ی هنری خود دارد.
او همچنین در حال بستن قرارداد با وس اندرسون کارگردان فیلم گراند هتل بوداپست است. پیش از او جانی دپ قرار بود در این فیلم بازی کند ولی به دلایلی از بازی در فیلم کناره گیری کرد. این فیلم کمدی درام در ۲۶ دسامبر ۲۰۱۴ بر روی پرده خواهد رفت. فاینس بعد از فیلم آرزوهای بزرگ در سری فیلم های جیمز باند، اسکای فال ایفای نقش کرده است که در نه نوامبر۲۰۱۲ در ایالت متحده به اکران در خواهد آمد.
فیلم دیگر فاینس زن نامرئی است که او،خود آن را کارگردانی کرده است و با کریستین اسکات-توماس بازیگر بیمار انگلیسی همبازی است. او در این فیلم نقش چارلز دیکنز نویسنده مشهور قرن ۱۹ بریتانیا را ایفا میکند.


پنجشنبه 07 آذر 1392 - 11:11
نقل قول این ارسال در پاسخ گزارش این ارسال به یک مدیر
 تشکر شده: 1 کاربر از harry-p0tter به خاطر این مطلب مفید تشکر کرده اند: dumbledor /
ارسال پاسخ



برای ارسال پاسخ ابتدا باید لوگین یا ثبت نام کنید.


پرش به انجمن :


تماس با ما | Ralph Fiennes - رالف فاینس | بازگشت به بالا | پیوند سایتی RSS